August 24, 2010

what a hectic life!!!!


salam ramadhan...

hurm..sekitar kehidupan kt unit ultrasound O&G PPUKM....mkin bulan pose ni mkin ramai lak org dtg scan..aduyai..pnt lorh...setiap hari kita service around 100++ patient utk obstetric(pregnant) n gynae case(sakit puan)....hu..8.30-1/2ptg...sgt pnt..berdiri jerk..
ngan kerenah mcm2 org ...yela pregnant mum nie k' byk kerenah..hehehe..biase la tue...

pe pun...senyum xleh lekang dr muka..stakat nie..da 2minggu ak try2 pegang probe aka alat tuk scan tue...tp byk case y ak try seme gyane punye..ak xtau nape..ak xmnt scan pregnant mom..ak tkut dowh..nk tekan pewot dieorg y membusung tue..ak k' lmh lmbut..hik2..

ak ag suke tgk fibroid,cyst...hehehe..truk tul! kne tkr tajuk thesis nih! heheh..leh ke..prof xbg kot..huhuh

pepun da start buat kueh raya..ak buat popiah smpul dl..kuih2 tue weekend nie...merdeka nie nk kua shopping ngan akak ak..dgr citer die nk blanje..hehehe bereh je...ihihih...
oh ya rini besday die...(pic kt ats....hahaha)

uhuhuh pe pun doakan ak cpt blajo scan eh...k..adios...

August 13, 2010

ulang tahun itu....

13 ogos….tarikh y sepatutnya menggembirakan ak..ulang tahun kelahiranku..tp disitulah segalanya bermula..disitulah segala kepedihan dan kelukaan tercipta…

Tahun nie..genap setahun…perkenalan ku dgn dia..insan y pernah bertakhta dihatiku..insan y berjaya mencuri hatiku dan hatiku terikat padanya sehingga kini.dan ak bermimpi utk mendapat dia kembali. Masih terasa kehangatan lengannya yang memeluk erat diriku..saat ak tewas dalam kesedihan itu…saat ak disahkan menghidap SLE...systemic lupus erythomatasus…berdasarkan kajian2 y kulakukan..ak cuba tabah..tp dihadapannya ak tewas.

Dia y menenangkan drku..saat ak ktkan ak xsnggup menghadapi semua ini krn bknkh penyakit ini tiada ubtnya..sungguh tuhan…saat tu ak sgt rapuh dan dia y tenangkan ak..terima kasih awk…

Dan dia tinggalkan ak..pergi dan xkembali lagi…

Kini…genap setahun…menuruti rutin harianku…makan ubt..check up..blood test…sebagainya…adkl badanku sndr xmampu menahannya. Mampukah ak bertahan…kesakitan y kualami hny ak sndri y mengalaminya...kecelaruan minda dan emosi hny ak sndri merasainya…ak menangis..menangis dlm hati…meratapi nasib dr…meratapi kehidupan y ak sndr xnmpk…

Setahun berlalu…

Tiada lgi gadis comel y berkulit cerah..idaman kwn2 dulu…tiada lg kulit halus mulus itu…rmbut lebat hitam berkilat..perlahan2 ilang dr dr gadis itu…sebak drnya…rambut2berguguran…tuhan…betapa hbt gelodak jiwanya…betapa tersiksa drnya..tabahkan hatinya ya Allah…tuhan…kuatkan drnya…

Andai selama ini orang tergelak ketawa melihat gelagat dan mendengar jenakanya..dia mengharapkan orang tidak akan menangis andai dia pergi…andai slm ini dia menggembirakan org dgn senyuman dan cerita2nya..dia berharap org x akn bebicara prkr y xenak ttgnya…dia akn berusaha senyum wlau org memandang simpati,..krn dia tahu…sush sngpun jgn smpi ilang senyum…

Mmang dia risaukan…risaukan prkr2 mendatang…saat dia berfikir mengenai perkara itu jiwanya menangis…perhubungan..sebuah relation hny mimpi utk drnya…semua dtg dan pergi..apth lg bl melihat dan mengetahui perihalnya…tuhan….

Hari ini gadis itu tersenyum,walau setahun dulu dia kehilangan insan yang disayanginya,tapi kini dia tahu dia disayangi teman2..dikelilingi rakan2..wlaupun dia sndri adkl xmengenali hati budi,rupa paras,tapi dia tahu…ada ramai orang yang menyukainya…ada beberapa yang menyayanginya dan ada seorang yang mencintainya…dan perkara itu takkan pernah berubah. Dia sedar tak perlu dia meratap rasa itu,tak perlu menyesal mengenai perkara ini.

Terima kasih sahabat kerana masih mengerti. Terima kasih teman kerana masih ada disisi..saat jiwa rapuh dan tak mampu bertahan,melihat gelak tawa dan senyuman kalian sudah mampu membuat aku senang ..sudah membuat aku kuat…terima kasih keluargaku..pendorong aku utk trus bertahan,utk trus tbh..terima kasih krn memahami…terima kasih tuhan,kerana ak masih diberi peluang menghirup udara dan menghuni alam ciptaanMu ini..terima kasih,syukur kuucapkan kehadratMu…

August 05, 2010

1 month pass away..(hahah giler!!)

sedar xsedar da sbulan ak kt sini rupanya...
menimba byk pengalaman dan kenal dgn ramai org2 baru...life so complicated...
neway...bru2 nie y ak pegi kursus BLS tue.da dpt brite y kiteorg seme lulus kursus tue..wahahaha.leh la nti praktikkan cpr tue..ihihih

minggu lepas ak kuar ngan kwn2 ak..tgk movie..citer INCEPTION..Leonardo di Caprio y berlakon..die masih ensem sama cam zmn titanic dl...cume lam citer nie..romantik xbyk sgt..tp ok la..ak sgt complicated scene lam citer tue..lau xfokus mang ilang arh tuju r tgk citer tue.

skang da msuk bln 8..beberapa ari ag kite da nk pose...ak pun da beli tiket raya..hihihi...giler k'..xpose ag tiket bas blik raya da abis!!! Mjur smpt smlm..k.ida y tlg belikan...xbgtau ag ma n abah,sbab ak pun xleh decide ag smda ak blik dl ke kl,lps tue blik kg balik ms akak tunang..xsure ag..hurm..hope ak straight jela cuti,...ak nie trainee..mne la ad byk duit nk trun naik bas...hurmmm...mcm la ad org fhmk'...

ak ad citer sedih nk citer..tp ti la..ak citer...xbest la taip kai pc ofis nie..kuat sgt bunyinya..hihihi..

k..bye2 adios
salam...

nota tangan kebas: ak penat menangis rini...